Paradontologie

Zbavte se krvácivých dásní a zkaženého dechu

Nejenom zubní kazy trápí populaci po celém světě, druhým nejčastějším problémem je parodontóza. Podle některých statistik tímto onemocněním trpí více než 90 % lidí starších 30 let.

Chcete se zbavit nepříjemného krvácení z dásní a obtěžujícího zápachu z úst? Objednejte se do naší ordinace a nechte si poradit od zkušených zubařů. Docházet k nám můžete i na preventivní prohlídky, které zamezí dalšímu zhoršení.

Co je to parodontóza?

Parodontóza vzniká dlouhodobým neodstraňováním zubního plaku, který se usazuje na zubech a dásních. V něm se vyskytují bakterie, které do dutiny ústní vylučují toxiny. Ty způsobují zánětlivou reakci organismus – tedy záněty dásní.

Za záněty dásní však může stát i zubní kámen, převislé zubní výplně a okraje korunek, pod nimiž se zubní plak usazuje.

Pokud se zánět včas neodhalí, napadá závěsný aparát. Dochází pak k úbytku kosti a zub se začne viklat. V nejhorším případě pak neléčená parodontóza končí ztrátou jinak zdravého a funkčního zubu.

Nejčastějšími příznaky paradontózy jsou:

• krvácivé dásně
  • zápach z úst
  • odhalené krčky
  • viklavost zubů – koncový stav, který je alarmující

Průběh parodontózy je různý. Velice záleží na vašem fyzickém stavu a imunitě. Negativní vliv má rovněž kouření a nadměrný stres.

Jak předcházet parodontóze

Abyste předcházeli zánětům, je potřeba o své zuby pravidelně pečovat. Každý den se potřebujete zbavit plaku, který se usazuje na zubech a dásních a ve kterém se skrývají škodlivé bakterie. Pokud si nejste jistí, jak se o své zuby správně starat, navštivte naši dentální hygienistku.

Ta vám poradí:

• se správnou techniku čištění zubů
  • s výběrem kvalitního zubního kartáčku
  • s čištěním zubů mezizubním kartáčkem

Parodontóze rovněž můžete předcházet pravidelnými preventivními prohlídkami. Během nich zubař odhalí začínající problémy a včas je začne řešit.

Jak léčit parodontózu

Parodontózy se nelze úplně zbavit. Pokud už tímto onemocněním trpíte, nejdůležitější je poctivá péče o zuby. Pravidelným čištěním minimálně třikrát denně po dobu 3 minut, používáním mezizubních kartáčků, speciálních přípravků či kloktadel na průplach, dokážete sami průběh parodontózy zmírnit.

Mírnější průběh si rovněž zajistíte pravidelným lékařským ošetřením. V naší ordinaci používáme úspěšně tyto metody, které zmírňují důsledky onemocnění:

• Scaling + root planing (čištění a leštění povrchu kořene)
  • Vyplachování parodontálních chobotů antiseptickými roztoky
  • Uzavřenou a otevřenou kyretáž (chirurgické čištění parodontálních chobotů)
  • Epiteliální štěpy
  • Odběry vzorků na mikrobiologický rozbor parodontální flory
  • Ddběry vzorků na biopsii
  • Frenulektomie – chirurgické odstranění retní uzdičky

Předejděte nejhoršímu scénáři, tedy ztrátě zubů v důsledku parodontózy, a objednejte se včas na zubní prohlídku.